Yhteystiedot

Sukuseuran ensimmäinen sukukokous järjestettiin Saarijärvellä Purola Farmilla 9-10.6.2012

20.8.2010 perustettu Pyrrön Sukuseura ry. kokoontui ensimmäiseen sukukokoukseensa Purola Farmille. Purola Farm keskellä ihaninta maaseutua oli hieno paikka kaiken ikäisten kokoontua. Koolla oli 20 sukuseuran 35 jäsenestä.

Pyrrön suku on kotoisin luovutetun Karjalan alueelta. Suvun kotikylä Kerisyrjä sijaitsee Impilahdella. Sukuseuran tavoitteena on seurata suvun ja sen jäsenten vaiheita, vaalia suvun perinteitä sekä lisätä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta jäsenten kesken.

Paikalla vaihdettiin tarinoita ja muistoja suvun vaiheista ja laajennettiin sekä syvennettiin tietoisuutta suvun ja sen jäsenten elämänvaiheista. Vanhojen valokuvien henkilöt saivat nimet ja tarinat siitä missä tilanteissa kuvat oli otettu.

Aika kului nopeasti sukukirjaan ja matrikkeliin perehtyen. Sukupuu havainnollisti hienosti kokonaisuuden. Yhdessä vietetty aika kuvia katsellen ja herkullista ruokaa nauttien, saunoen, uiden, tulen ääressä tunnelmoiden ja tarinoiden loi yhteishenkeä sekä viritti yhteisiin suunnitelmiin ja sopimuksiin tulevista kohtaamisista.

Suvun vanhin Irma Lindblom os. Varpainen s. 1929 - 2021 (äiti Alma Varpainen os. Pyrrö) s. 1902 ja nuorin Eelis Pyrrö s. 2011 kohtasivat  toisensa ensimmäistä kertaa.

Irma oli saapunut paikalle Helsingistä saakka pojanpoikansa ja pojanpojanpoikansa kanssa. Sukuseuran vasta valmistunut viiri viritettiin päivien ajaksi liehumaan ja juhlistamaan tilaisuutta.

Seppo Pyrrö esitteli kokoamansa sukukirjan. Pyrrön sukua esiteltiin kahdeksassa polvessa alkaen Heikki Pyrröstä, joka syntyi 1756 Ruskealan Kontiolahdessa.

Tampereella 10.6.2012                 Teija Vihervaara

Pidetyt sukukokoukset

Saarijärvi 2012                Lempäälä 2015                Lempäälä 2018                Zoom-Videokokous 2021

Suvun vanhin Irma totesi, että tämä on